2014-01-23 | Užgavėnių šiupinys kvies aukoti gausioms šeimoms
Savaitė prieš Užgavėnes šiais metais uostamiestyje bus pažymėta gerų
darbų maratonu. Besigardžiuodami tradiciniu Klaipėdos ir Žemaitijos
krašto šiupiniu, miestiečiai galės paaukoti daugiavaikėms šeimoms.
Tikslas – autobusiukas
Trečią kartą rengiamo Užgavėnių šiupinio siela ir organizatorė Edita
Mildažytė priminė, kad pernai Klaipėdos dramos teatro spektaklio apie
karalienę Luizę pastatymui akcijos metu pavyko surinkti 105 tūkst. 400
litų.
„Užsibrėžtą planą viršijome net 5 000 litų. O šiais metais norime
padėti daugiavaikėms šeimoms. Paramos gavėjai – nėra stokojančios ar
probleminės šeimos. Priešingai, dauguma jų – atsakingos ir darnios.
Tačiau, patys pagalvokite, ką reiškia dešimties asmenų šeimai pajudėti
iš namų? Vieno automobilio nepakanka, autobuso bilietų – dešimt , kino
teatre – vėl toks pats skaičius , o ką jau kalbėti apie piceriją ar
kavinę“, – skaičiavo E.Mildažytė.
Anot jos, šiais metais vienas pagrindinių Užgavėnių šiupinio tikslų –
surinkti pinigus Informacijos ir paramos gausiai šeimai centrui taip
reikalingam autobusiukui. Tikslios sumos, kiek norėtų gauti lėšų,
labdaringo renginio organizatorė įvardyti nesiryžo.
„Surinksime 60 tūkst. litų, už tiek ir pirksime naują autobusiuką.
Tačiau labai džiaugsimės, jei miesto įmonės ir gyventojai suaukos ir 80
ar 100 tūkst. litų“, – sakė pašnekovė.
Puoselėja tradicijas
Šiemet, kaip ir dera gausią šeimą auginantiems žmonėms, akciją
globoja pirmoji uostamiesčio pora – Inga ir Vytautas Grubliauskai. Kaip
teigė meras V.Grubliauskas, labdaringas Užgavėnių šiupinys mieste jau
tampa nuolatiniu renginiu, kuris gaivina senojo Klaipėdos krašto
tradicijas.
„O E.Mildažytę dar po poros tokių akcijų jau galėsime vadinti klaipėdiete“, – juokavo V.Grubliauskas.
Renginio globėja I.Grubliauskienė teigė, kad mintis nupirkti autobusiuką, kilo neatsitiktinai.
„Jau seniai žinome, kad jo labai reikia Informacijos ir paramos
gausiai šeimai centrui. Įstaiga dalyvauja mainų programose, mokymuose,
iš užsienio parsiveža labdaringas drabužių ar buitinės technikos
siuntas, todėl transporto priemonė jai labai reikalinga“, – teigė
globėja.
Šios tradiciją jau trečius metus palaiko ir „Philip Morris“. Anot
bendrovės direktoriaus Rimvydo Pundino, tikimasi, kad ši iniciatyva ne
tik atgaivins primirštas labdaros tradicijas, bet ir paskatins kitas
Klaipėdoje esančias verslo bendroves bei geros valios žmones aktyviau
prisidėti prie labdaros tradicijų puoselėjimo.
Kavinėse – šiupinys
Prie akcijos kviečiamos prisidėti ir Klaipėdos įmonės, o ypač –
maitinimo įstaigos. Prisijungti prie labdaringo renginio galės ir
miestelėnai.
Savaitę iki Užgavėnių kavinės, restoranai, smuklės ir užeigos
gyventojus vaišins tradiciniu Klaipėdai ir Žemaitijai šiupiniu. Akciją
palaikančios viešojo maitinimo įstaigos bus pažymėtos specialiu lipduku
„Užgavėnių šiupinys“.
Visą savaitę klaipėdiečiai galės aukoti ir pastatytose aukų dėžutės, o
savaitės pabaigoje klaipėdiečiai išrinks, kas moka virti skaniausią
šiupinį. Virtuvės meistrus vertins ir autoritetinga komisija,
vadovaujama Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentės
Evaldos Šiškauskienės.
Nugalėtojai bus apdovanoti per iškilmes, kurios įvyks kovo 1-ąją:
tradiciškai per Užgavėnių Mero pusryčius bus pagerbti ir penki Klaipėdos
šviesuoliai. Šiemet tai – penkios gausios šeimos, kurioms bus skirtos
piniginės premijos.
„Pamirštos neliks ir kitos daugiavaikės
šeimos. Maitinimo įstaigos, dalyvausiančios akcijoje, mainais už reklamą
ir naujus klientus, kuriuos, tikimės, pritrauks šiupinio savaitė,
vėliau daugiavaikes šeimas pradžiugins maistu ir vaišėmis. Vienos
įstaigos įnašas turėtų siekti apie 3 000 litų, už kuriuos gausios šeimos
galės papietauti, surengti gimtadienį ar gauti maito krepšį piknikui“, –
kalbėjo E.Mildažytė.
Evelina Zenkutė, „Klaipėda“
|