Pratintis prie laikinų eismo nepatogumų? Dar kartą keisti
pakitusią transporto judėjimo schemą? Pirmąją Pilies tilto kapitalinio
remonto savaitę šie klausimai tebėra tarp populiariausiųjų. Atsakymai iš
savivaldybės pozicijos – rubrikoje „Klausk Klaipėdos valdžios drąsiai“.
Rubrikos tikslas – užtikrinti nuolatinį miestiečių bei vietos
valdžios bendravimą abiem pusėms patogiu būdu. Siekiama, kad ji taptų
funkcionalia uostamiesčio gyventojų bei miesto vadovybės bendravimo
erdve. Šiuosyk į klausimus atsako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
– Kaip sau norite, bet Pilies tilto rekonstrukcija ir viskas,
kas su ja susiję, kelia daug klausimų. Kodėl negalima atverti
senamiesčio automobiliams? Kodėl prioritetu vadinamas viešasis
transportas – juk tai šią sritį kuruojančios viešosios įstaigos
protegavimas?! Ką siūlote daryti senamiesčio verslininkams? Kodėl galų
gale reikėjo tokių rimtų darbų imtis būtent dabar, prieš pat turizmo
sezoną?
– Suprantu, jog nepatogumai, kad ir laikini, negali žadinti teigiamų
emocijų. Tačiau šito ir nesitikėta. Kas vienam patogu ir malonu, kitam –
peilis. Šitaip yra ir miesto gyvenime, kuriame turime suderinti
tūkstančių žmonių interesus. Tad tokiais skaičiais ir operuojame
skirdami prioritetą vienokiam ar kitokiam pasirinkimui.
Automobilininkų godas puikiai supranta kiekvienas vairuojantis.
Tačiau, pripažinkime, kelionės nuo durų iki durų ne visais atvejais yra
žūtbūtinė būtinybė. Tiltų gatve per valandą gali pravažiuoti 600
transporto priemonių – čia tuo atveju, jeigu autobusai senamiestyje
nestotų. Dabar šia gatve važiuoja 200 transporto priemonių. Matome, kad
rezervas ne toks jau ir didelis.
Miesto viešuoju transportu, kuris važiuoja Tiltų gatve, kasdien
naudojasi 80 tūkst. keleivių. Pilies gatvės tiltu per dieną
automobiliais keliaudavo iki 15 tūkst. keleivių. Sąmokslo teorijas
paneigia elementari aritmetika.
Tilto remontas buvo nesyk aptartas ir neišvengiamas. Šiltesnis metų
laikotarpis – ne tik turizmo, bet ir statybos bei remonto darbų sezonas.
Žinoma, būtų puiku, jeigu jie Lietuvoje nesutaptų, tačiau yra būtent
taip, ir ne tik mūsų šalyje. Ką galima daryti? Be kita ko, kūrybiškai
žvelgti į turizmo verslo bei visų susijusių paslaugų vystymą ir
žmogiškai – į bendravimą, elgesį kelyje. Čia norėčiau pasidžiaugti, kad
vairuotojai ant Mokyklos gatvės tilto elgiasi supratingai ir piko metu
praleidžia vieni kitus, nepaisydami pirmumo teisės.
Manau, sutiksite, kad tik praėjus septynioms dienoms be tilto daryti
visaapibendrinančias išvadas ar juo labiau drastiškai keisti savaitę
galiojančias transporto eismo schemas nėra pats racionaliausias
sprendimas. Tačiau, kaip ir buvo minėta pačioje pradžioje, esant
neišvengiamam poreikiui ir būtinybei, būtų ieškoma galimybių jas
patobulinti.
Kalbant apie infrastruktūros turizmo sezonui paruošimą, laikinojo
tilto per Danę projektavimo darbai įpusėjo. Jį planuojama pastatyti
gegužę. O Pilies tilto remontas – beje, jo paruošiamieji darbai pradėti
praėjusių metų paskutinįjį ketvirtį – jau pirmąją savaitę po uždarymo
greitai pajudėjo: jau nuardyta pusės tilto asfaltbetonio danga, atraminė
sienelė, tvarkomas tilto valdymo paviljonas. Kol kas netikėtumų
nepasitaikė, tad jau netrukus bus matyti, kokios būklės yra tilto
konstrukcinė dalis.
– Kodėl neskiriama lėšų autobusų stotelėje Jaunystės gatvėje
pastatyti paviljoną? Paviljonas ten labai reikalingas. Tai galinė
stotelė, kurioje žmonės kartais laukia ir ilgiau, bet pasislėpti nuo
lietaus, vėjo nėra kur.
– Paviljonų statymas taip pat susijęs su keleivių srautais.
Pirmiausia jie įrengiami tose stotelėse, kuriose autobusų laukia daug
žmonių. Jūsų minima stotelė bendrajame miesto viešojo transporto
infrastruktūros tinkle šių metų vasarį pagal populiarumą buvo 45-a iš
visų 408. Taigi, planuojant infrastruktūros plėtrą, ir čia tenka
vadovautis statistika. Tačiau, be abejo, bendrasis siekis yra užtikrinti
patogias sąlygas visame mieste, todėl dėkojame už pastebėjimą! Beje,
šiemet savivaldybė plės stotelių tinklą mieste, atsiras 7–10 naujų
stotelių.
– Kokia situacija su daugelį metų neasfaltuotomis,
neapšviestomis Saulės, Spindulio, Saulėlydžio gatvėmis Paupio
gyvenvietėje? Ar jos kam nors įdomios? Ar šiemet ketinama jas pradėti
asfaltuoti, įrengti apšvietimą?
– Asfaltuoti nurodytų gatvių šiuo metu nėra numatyta. Tačiau skubu
patikinti, kad gyvenvietės reikalai tikrai nėra pamiršti, o naujai
rekonstruota Joniškės gatvė ir dviračių takas bei šiemet vykdomas
gyvenvietės prijungimas prie miesto vandentiekio ir šilumos tinklų
turėtų prisidėti prie šios miesto dalies patrauklumo. Kalbant apie
uostamiesčio gatves, apie 11 proc. jų vis dar nėra asfaltuota.
Pastaruoju metu nemažai šių darbų atlikta Smeltės kvartale, šitaip
kompensuojant ilgametę dėmesio stoką, kol ši miesto dalis buvo įtraukta į
uosto rezervinę teritoriją. Beje, prie smulkesnių gatvių asfaltavimo
paspartinimo galėtų prisidėti ir gyventojai – pavyzdžiui, Rokiškio
gatvės gyventojai patys pasisiūlė prisidėti prie jos rekonstrukcijos.
Informacija
Klausimus rubrikai "Klausk Klaipėdos
valdžios drąsiai" siųskite el. paštu merui@kl.lt. Jų sulaukiama gerokai
daugiau nei yra vietos puslapyje, tad dalis atsakoma asmeniškai, o
aktualūs gausesnei grupei rubrikoje publikuojami vėliau. Dienraščio
„Klaipėda“ pirmadienio leidinyje rubrika pasirodo kas dvi savaites,
artimiausiu metu – balandžio 7-ąją.
Vytauto Petriko („Klaipėda) nuotr.
Dienraštis „Klaipėda“, 2014 m. kovo 24 d.